niedziela, 8 września 2013

Sałatka z grillowanym camembertem i figami.

Świeże figi odkryłam w zeszłym roku i od razu wiedziałam, że się polubimy. Teraz znowu mamy na nie sezon, można je kupić w bardzo przystępnym cenach, więc warto korzystać. Idealnie pasują do sałatek, a można je łączyć w wielu kombinacjach. Świetnie komponują się z serami pleśniowymi. Ja połączyłam figi z grillowanym camembertem, którego ubóstwiam. W przypadku camemberta warto kupić ten light - ja kupuję w Lidlu, o zawartości tłuszczu 13%.
SAŁATKA Z CAMEMBERTEM I FIGAMI
przepis na 2 porcje
8 liści sałaty rzymskiej
2 figi
1 krążek sera camembert
2 łyżki płatków

dressing:
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka musztardy dijon
1 łyżeczka octu balsamicznego
sól morska
świeżo mielony pieprz

Sałatę myjemy, osuszamy i rozkładamy na talerzu. Camemberta kładziemy na rozgrzanej patelni grillowej i grillujemy z obu stron po koło 4 minuty (na średnim ogniu). Ostrożnie obracamy. Po obróceniu na patelni kładziemy również pokrojone na ósemki figi (skórką do dołu), żeby "złapały" trochę ciepła. Camemberta i figi rozkładamy na sałacie. Płatki migdałów prażymy na suchej patelni, często mieszając. Składniki na dressing dokładnie mieszamy (można zmiksować w blenderze lub shakerze). Polewamy figi sosem, posypujemy uprażonymi płatkami migdałów.

20 komentarzy:

  1. Ja fig jeszcze nie jadłam, ale swoim wyglądem zachwycają mnie nieustannie! :)

    PS. brak dopisanego słowa 'migdałów' przy płatkach w spisie składników

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie wygląda. Szybko i smacznie, to najważniejsze: )

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, figi kocham, ale ten akurat ser z Lidla jest dla mnie niejadalny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a ja go bardzo lubię :P

      Usuń
    2. Ale myślę, że spróbuję go na ciepło, może mi posmakuje? :)

      Usuń
  4. chociaż fig jeszcze nigdy nie jadłam sałatka wygląda tak bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świeżo i bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda wyśmienicie, aż chciałoby się skosztować! :)

    Zapraszam do siebie:

    www.mysweetbody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pychota i do tego moje smaki:)
    Poza tym inspirujący blog, dodaję do obserwowanych:)

    OdpowiedzUsuń
  8. widziałam ostatnio figi przyglądałam się ,ale jednak nie podjęłam wyzwania teraz wiem z czym jeść ;) bardzo apetycznie wygląda takie zestawienie

    OdpowiedzUsuń
  9. Moglabys powiedziec jakie masz aktualnie BMI? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym momencie - udalo mi sie zejsc z 33 na 27 :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie! Camembert mogłabym jeść tonami chociaż wiem, że do najlżejszych dań nie należy ;x

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ah wyobrażam sobie jak to smakuje - kocham figi :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dopiero trafiłam na twojego bloga i muszę powiedzieć, że jestem zachwycona. Przepisy są cudowne. Od kilku lat staram się bardzo zdrowo odżywiać, więc to po prostu raj dla mnie! A patrząc na zdjęcia tej sałatki przychodzi mi do głowy tylko jedno słowo: poezja.
    Bardzo gorąco pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo mi sie podoba ! rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mi sie tu podoba ciekawe informacje !

    OdpowiedzUsuń