sobota, 9 lutego 2013

Otrębowe ciasteczka musli.

Wczoraj opowiadałam Wam o Musli Tak Jak Chcesz. Dzisiaj chciałam Wam pokazać, że takie musli można wykorzystać nie tylko jako śniadanie, podane z mlekiem czy jogurtem. Wpadłam na pomysł, żeby zrobić z mojego osobistego musli ciastka. Pomysł był świetny, a moja mieszanka sprawdziła się doskonale. Przypomnę, że skomponowane przeze mnie musli składa się z: granoli czekoladowej, płatków 6 zbóż, ciemnej czekolady z Belgii, orzechów pecan, nasion chia, morwy białej, liofilizowanych czerwonych porzeczek i truskawek. Czekolada w ciasteczkach jest przepyszna, a porzeczki i truskawki stanowią kwaśny akcent, czym ożywiają ciasteczka i dodają im charakteru.
Przygotowałam dla Was ciasteczka bez mąki, z symboliczną ilością masła (aby dodało kruchości), z dużą ilością błonnika. Ciasteczka są zdrowe i bardzo sycące. Jedno spore ciastko ma około 120 kcal i sprawdzi się świetnie w ramach przekąski, czy na drugie śniadanie.
OTRĘBOWE CIASTECZKA Z MUSLI
przepis na 12 ciastek
1 dojrzały banan
1 jajko
100 g otrębów (20 g żytnich, 20 g gryczanych, 60 g pszennych)
60 g płatków owsianych
20 g płatków lnianych
100 g musli
150 g jogurtu naturalnego
35 kropli Stevii (lub 2 łyżki miodu / syropu z agawy / 1/2 szkl cukru trzcinowego)
25 g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka ekstraktu waniliowego

Płatki owsiane mielimy w młynku. Banana rozgniatamy widelcem. Jajko roztrzepujemy. Masło rozpuszczamy i odstawiamy do przestudzenia. W misce mieszamy otręby, płatki lniane, zmielone płatki owsiane, musli, proszek do pieczenia. Dodajemy banana, jajko,  jogurt i ekstrakt. Mieszamy i odstawiamy na 10 minut, aby otręby napęczniały. Po tym czasie formujemy ciastka - łyżkę masy formujemy w kulkę, po czym spłaszczamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach przez około 25 minut, na złoty kolor.

22 komentarze:

  1. gdybym dostala to musli tez bym zrobila ciacha :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo smacznie wyglądają:) bardzo lubię takie zdrowe ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. standardowo, czyli pyszne i pięknie zaprezentowane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie zdrowe ciasteczka zawsze są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dobry pomysł na wykorzystanie musli :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ...jak smakowicie wyglądają ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę wypróbować bo wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciacha *-* ale super , twoje zdrowe słodkości są ekstra !

    OdpowiedzUsuń
  9. jeśli to nie tajemnica, mogłabyś zdradzić czy obecnie jesteś na diecie odchudzającej ? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam Twojego bloga i dołączam go do listy blogów, które chętnie odwiedzam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdjęcia jak zawsze przepiękne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podoba ten przepis! Z bananowym dodatkiem muszą wyśmienicie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że niemielone płatki owsiane też by się sprawdziły:)
    moja mama robi ciastka z niemielonymi płatkami owsianymi. Są pyszne i fajnie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  14. dodałabym jeszcze tylko odrobinę siemienia lnianego, bo wszędzie je wrzucam ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoje zdjęcia na blogu są coraz piękniejsze! W ogóle to myślałam, że jak będę miała już lustrzankę to "automatycznie" będą mi wychodzić takie klimatyczne zdjęcia. O ja naiwna! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ile około kalorii ma takie ciastko ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak widnieje we wstępie - około 120 kcal/duże ciastko. Jednak wszystko zależy od tego, jakiego musli użyjemy.

      Usuń
  17. Wspaniale chrupiące,dodałam jeszcze jagód Goi i ziaren słonecznika.Godne polecenia Mniam :)

    OdpowiedzUsuń