piątek, 19 października 2012

Spring rolls z warzywami i krewetkami.

Dzisiaj na szybko i krótko, bo jestem w biegu. Dlatego też, mam dzisiaj dla Was propozycję na ekspresowy lunch, który można też zapakować w pudełko na wynos. A i dodatki są zupełnie dowolne, przygotowanie nie wymaga więc podróży do sklepu, a jedynie resztek w lodówce i odrobiny kreatywności.
Papier ryżowy kupiłam daaaawno temu. I tak sobie leżał w szafce, i leżał i leżał. Zapomniany i zupełnie bez pomysłu na wykorzystanie. W końcu nadszedł i jego czas - pyszny, szybki czas :)
Na patelni rozgrzewamy oliwę lub dowolny olej czy masło. Wrzucamy posiekane grubo ząbki czosnku (u mnie w dużej ilości), na to wrzucamy krewetki. Posypujemy posiekaną papryczką chilli, pieprzem i solą morską. Smażymy kilka minut często mieszając, lub po około 2-3 minuty z każdej strony. Odstawiamy do przestygnięcia. Paprykę, ogórka i białą rzodkiew kroimy w paski.
Arkusz papieru ryżowego zanurzamy na kilka sekund w wodzie, rozkładamy na desce i czekamy aż zmięknie. Układamy warzywa i krewetki, zawijamy. Podawać z sosem sojowym.

10 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na lunch :) Sajgonki to chyba moje ulubione azjatyckie danie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie spodziewałam się, że ten przepis może być dobry na 'szybki lunch' ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, ale nie mogę się przekonać do owoców morza :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na szybkie drugie śniadanie w pracy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Dawno nie jadłam owoców morza, czas to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsze co pomyślałam to "omnomnom" :D

    OdpowiedzUsuń
  7. The examined application could act differently Test DPC Test DPC - If you intend to have fun with job accounts.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tmmenards account, then login to tmmenards account, tmmenards For TM Menards Login, Please go to the complying with authorities website.

    OdpowiedzUsuń
  9. The quad baffles on this electrical dryer overblog assistance guarantee well balanced rolling start a free blog at webs.com for completely dry clothes while minimizing noise washer and dryer brands if you have a Nest thermostat system, washer and dryer machine you could quickly incorporate these home appliances Know More with your system even without the Nest

    OdpowiedzUsuń