środa, 10 października 2012

Mleczne risotto z granatem i migdałami.

Jestem fanką risotto, ale to już pewnie wiecie. Ostatnio przyszła mi do głowy taka myśl - a czemu by nie zrobić risotto na słodko? Pomysł okazał się niemalże genialny - danie wyszło przepyszne, może robić także za deser, a połączyć w nim możemy dowolne owoce, bakalie i tym podobne.
Czy zrobimy je na obiad, śniadanie czy na deser - w smętne, jesiennie dni sprawdzi się idealnie. Rozgrzewa, osładza życie i o wiele poprawia nastrój. 
Granat i prażone pestki migdałów stanowią świetne połączenie w mlecznym risotto. Granat przełamuje słodki, mleczny smak ryżu, a migdały nadają chrupkości.
Przepis na 2 porcje:
100 g ryżu do risotto (Arborio)
1 szkl wody
1 szkl mleka
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka masła
szczypta cukru trzcinowego
3/4 owoca granatu
1,5 łyżki płatków migdałów
10 kropli SteviGold fluid

Na patelni rozgrzewamy masło. Wrzucamy ryż, mieszamy energicznie i smażymy aż zrobi się szklisty. Wlewamy ekstrakt z wanilii, szczyptę cukru trzcinowego, mieszamy i zalewamy 1/2 szklanki wody. Gdy płyn się wchłonie zalewamy drugą częścią wody. Gdy się wchłonie wlewamy 1/2 szklanki mleka i dodajemy Stevię. Na koniec dodajemy ostatnią porcję mleka i gotujemy aż całość się wchłonie.
Na suchej patelni prażymy płatki migdałów. Wypestkowujemy owoc. 
Risotto przekładamy na talerz lub do miseczki, posypujemy granatem i płatkami migdałów.

Jedna porcja to ok. 320kcal. Obiadową proponuję zrobić z większej ilości ryżu (ok. 150 g na 2 porcje), całego owocu i dwóch łyżek płatków.
Do posłodzenia mojego risotto użyłam słodzika SteviGold fluid, który dostałam do przetestowania w ramach współpracy z firmą BIOme. Słodzik jest odpowiedni dla diabetyków (nie wpływa na poziom glukozy we krwi), nie zawiera sztucznych substancji słodzących i nie ma kalorii. 
Używałam już różnych słodzików na bazie Stevii i niestety raz zniechęciłam się do słodzika we fluidzie, zakupionego na allegro. Oprócz słabej wydajności był też gorzki. W tym fluidzie zakochałam się od pierwszego użycia - jest niesamowicie wydajny (2-3 krople to odpowiednik łyżeczki cukru) i nie ma tego okropnego, gorzkiego posmaku. Na pewno bliżej się z nim zaprzyjaźnię :)

23 komentarze:

  1. Wow, ale zestawienie smaków :-)
    Chciałabym wykorzystać Twój przepis na muffinki z dyni bez mąki, tylko zastanawiam się gdzie zdobyć proteinową odżywkę waniliową? I czy można ją pominąć albo zastosować coś innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odżywkę można kupić w sklepach dla sportowców, czasem przy siłowniach. To takie odżywki dla sportowców.
      Myślę, że można zastąpić czymkolwiek w proszku - mlekiem odtłuszczonym, skrobią kukurydzianą czy nawet mąką :)

      Usuń
  2. cudowny pomysł na śniadanie. :)
    oooooo, też kilka razy myślałam, żeby kupić stewię, ale jeszcze nigdy się nie zdecydowałam.
    skoro polecasz ten, to może sobie zamówię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne zestawienie, na pewno wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie wyglada, fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne połączenie smaków, takie risotto na słodko musi być pyszne. Przepis zdecydowanie wart wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłaś mi apetyt na taki słodki obiad... :) Twoje risotto wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dopiero co zjadłam naleśniki, a przez Woje risotto znowu jestem głodna!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada cudownie ciekawa jak smakuje hmm chyba jutro zrobię zonie niespodziankę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale risotto... Nie pamiętam kiedy ostatnio robiłam:) A ty podałaś go cudownie!;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Granat uwielbiam i mogę pochłaniać tonami :) Ciekawy pomysł i kiedyś na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się pomysł słodkie risotto ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja sie zakochalam w tym risotto. Koniecznie musze sprobowac;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mi ślinka już cieknie na sam widok! :)

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  14. risotto z mlekiem -pychotka !
    ile zapłaciłaś za tą stevię ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam, ja dostałam ją do przetestowania. Na podanej przeze mnie stronie http://www.stevi-gold.pl/ można ją zamówić za 39,90.

      Usuń
  15. zrobiłam to risotto ale moj hedonizm nie pozwolił mi na pozostawieniu przepisu takim jakim był, zamiast słodziku w całość wrzuciłam gałkę sorbetu malinowego od grycana który fajnie zespoił całość i nadal super posmak oraz osłodził całość. Coś pysznego :O jutro bede robić z grycanowym sorbetem mango, zobaczymy jak to wyjdzie :D nomnomnom

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też uwielbiam risotto, a na słodko już robiłam w ramach różowej akcji... A Twoje bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny przepis i śliczne zdjęcia. a nie próbowałaś słodzić nieprzetworzoną stevią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na myśli rośliną po prostu? Tudzież wywarem z niej?

      Usuń