środa, 16 maja 2012

Lekka tarta owsiana z truskawkami.

Usilnie staram się wynajdywać bardziej dietetyczne opcje słodyczy. Bo nie ukrywajmy, każdy ma czasem ogromną ochotę na coś słodkiego, taką ochotę nie do odparcia. Tarta chodziła mi po głowie od długiego czasu, niestety jeżeli chodzi o owoce to nie ma jeszcze za dużego wyboru. A jako spód wykorzystałam ten do dietetycznej szarlotki. Wyszła bardzo smaczna, nie jest bardzo słodka, więc jeśli ktoś lubi mocno słodkie smaki to radzę mocniej dosłodzić. I na pewno będę kombinować też z innymi owocami :)
Na spód:
0,5 szkl mąki owsianej
0,5 szkl mąki pszennej pełnoziarnistej
0,5 szkl otrębów (u mnie jak zwykle miks)
0,5 szkl płatków owsianych
1/4 szkl brązowego cukru lub słodzidła (u mnie Stevia)
110g masła
2 czubate łyżki masła orzechowego
szczypta soli
1 łyżka ekstraktu waniliowego
1 łyżka wody

Płatki i otręby mielimy lub wrzucamy do blendera i chwilę miksujemy. Masło rozpuszczamy i odstawiamy do przestygnięcia. W misce mieszamy mąki, zmielone płatki i otręby i cukier. Dodajemy wodę, masło rozpuszczone  masło orzechowe, ekstrakt i wodę i mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Formę do tarty (u mnie średnica dna 24cm) smarujemy odrobinką masła lub oleju roślinnego, wylepiamy ciastem spód i boki i nakłuwamy widelcem w kilku miejscach. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180stopni i pieczemy 25 minut (aż się ładnie zarumieni)

Na masę:
300g serka homogenizowanego naturalnego (u  mnie z Lidla 3% tłuszczu)
300g truskawek (u mnie mrożone, w sezonie świeże)
1 opakowanie galaretki truskawkowej
300 ml wody
łyżka żelatyny
opcjonalnie truskawki w kawałkach

Zagotowujemy 300ml wody, wsypujemy galaretkę i dodatkową żelatynę i mieszamy dokładnie, aż składniki się rozpuszczą. Odstawiamy do wystygnięcia.
W blenderze miksujemy truskawki, po czym mieszamy je z serkiem homogenizowanym. Można dodać trochę cukru/słodzika jeżeli ktoś lubi bardziej słodkie smaki.
Wlewamy wystudzoną galaretkę, mieszamy dokładnie. W sezonie warto jest dodatkowo dodać pokrojone truskawki. Gdy masa zacznie tężeć wylewamy ją na przestudzony spód.

Ciasto dobrze jest odstawić do lodówki przynajmniej na noc, żeby spód nie był suchy tylko nabrał wilgoci od masy.

21 komentarzy:

  1. o rany rany, aż mi ślinka cieknie : )

    OdpowiedzUsuń
  2. spód musi być pyszny, kocham płatki owsiane, otręby jakiekolwiek, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm... Czy ja mogę z dostawą do domu?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka piękna tarta!! My też chcemy z dostawą ! :P :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tarta wygląda super, cudowny, apetyczny kolor :)
    A co do dietetyczności to zawsze można część masła zastąpić czymś albo po prostu użyć mniej i dodać śmietany czy mleka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się ta propozycja, z pewnością wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  7. czemu ja mam piekarnik zepsuty, ta tarta wygląda obłednie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo cudeńko! Bardzo podoba mi się ta tarta;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny pomysł z tym spodem - bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę bardzo fajne ciacho. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. o jeny, wygląda super pysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Szukam jakiegoś przepisu na Dzień Matki. Ten będzie idealny, bo i dietetyczny, i truskawkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pytanie, czy owy spód (po odjęciu słodkości) nada się na tarte z warzywami?

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachęcił mnie ten owsiany spód, ciekawa byłam składników, więc zajrzałam. Dobry pomysł, dzięki temu ciasto choć troszeczkę zdrowsze :) serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. ściągam przepis na tartę ;) jutro ją zrobię. zastanawiam się tylko nad innym "wypełnieniem". chciałbym, aby było kolorowo i smacznie. jakiś pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  16. Tarta jest PRZE PY SZNA ;) kusi mnie ostatani kawałek w lodówce... ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie bym poczytała komentarze tych co już upiekli i spróbowali a póżniej skomentowali. Było by to bardziej wiarygodne że jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń